Artikel top billede

Tryg advarer: CSC-konflikt får konsekvenser

Forsikringsvirksomheden Tryg advarer sine kunder om problemer, der kan opstå på grund af arbejdsnedlæggelserne i CSC.

Læs også:

Skat udsender falske rykkere efter CSC-strejken

CSC-konflikt lammer data-levering til over 400 kunder

Strejken hos CSC giver nu også problemer hos Tryg, der bruger det konfliktramte selskab som it-leverandør.

Forsikringsvirksomheden advarer sine kunder om, at der kan opstå problemer med at få sendt breve til dem. 

Det er særligt problematisk for restancerykkere, der i værste fald kan komme for sent ud.

Systemerne har det svært

Tryg oplyser, at selskabet ikke har kendskab til, at it-problemerne er gået ud over kunder, men at risikoen forelægger.

"Vi kan se, at både vores interne og eksterne systemer har det svært lige for øjeblikket," siger kommunikationsdirektør i Tryg, Troels Rasmussen, til Computerworld.

"De fejlretninger, der normalt skal foregå, de foregår i et meget langsommere tempo end normalt," fortsætter han. 

Vi beklager

På sin hjemmeside beklager Tryg de gener, som konflikten muligvis kan give kunderne.

"Vi arbejder på i videst muligt omfang at løse problemerne, men kan ikke på nuværende tidspunkt oplyse, hvornår situationen igen er normal," skriver Tryg.

Selskabet lover, at de kunder, der måtte blive ramt af de problemer, som arbejdsnedlæggelsen medfører, vil blive håndteret af Tryg.

I forvejen har CSC-kunderne SKAT og CPR haft problemer som følge af konflikten hos CSC.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere